Feb 23, 2014

Lemon curd

Küll ma ikka mõtlesin, et mida see LEMON CURD endast kujutab ning kuidas maitseb. Ma ei olnud seda siiani kunagi teinud, kasutanud ega maitsnud. Teiste postitusi aga lugedes tundus, et see on tõesti midagi väga maitsvat ja head. Ja nii see tõepoolest ongi! See on ülimalt hõrk, kreemine, siidine ja eriliselt hea magus-hapu elamus! Ei juhtu just tihti, et mina kausse ja lusikaid puhtaks limpsin, kui olen midagi söödavat jälle teinud, kuid sellel korral ei läinud isegi sõel nii sama kraanikaussi :)!

Koostis:
1 dl sidrunist pressitud mahla (selle saab 2 suuremast sidrunist)
1 spl sidrunist riivitud koort
150 g suhkrut
2 tervet muna
2 muna kollast
65 g taluvõid
natuke soola

Panin kastrulisse veidi vett ja lasin keema. Samal ajal lõin 2 tervet muna ja 2 muna kollast metallkausis suhkruga lahti, lisasin mahla ja või. Kuna minul oli kodus ainult 2 väiksemat sidrunit, siis ma ei saanud nendest vajalikku kogust mahla kätte, nii et lisasin vedi apelsinist pressitud mahla. Sidruni koore panin sisse siis, kui umbes pool (7 min) kuumutamise ajast möödas oli.
Tõstsin kausi kastruli peale nii, et vesi ei puudutanud kaussi. Pidevalt vispeldades kuumutasin segu umbes 15 min, kuni segu oli paksenenud. Segu ei tohi keema lasta!
Siis ajasin segu läbi peene sõela ning panin steriliseeritud purki, kaan peale ning jahtunult külmikusse. 
Pean siinkohal tunnistama, et väga suur osa sellest purgitäiest läks lihtsalt lusikaga suhu, mitte kuskile määrimiseks ega maitsestamiseks :)

No comments: